Kolumna Literarni kotiček Za dušo Za otroke

Kako so pravzaprav “nastale” gobe?

Otroška domišljija ne pozna meja.

In prav je tako. Pomembno je, da jo znamo pri naših najmlajših pravilno spodbujati ter da otrokom ponudimo priložnosti, da jo razvijajo. Le-na tak način se otroci najbolj učijo in pridobivajo dragocene izkušnje.

Pomembno je, da znamo domišljijo pri naših najmlajših pravilno spodbujati ter da otrokom ponudimo priložnosti, da jo razvijajo. Le-na tak način se otroci najbolj učijo in pridobivajo dragocene izkušnje.

Ključna je otroška igra

Otroška igra je zelo pomembna, prav za razvoj otroške domišljije. Otroci se preko igre učijo številnih veščin, pridobivajo si nove izkušnje, svoji domišljiji pa puščajo prosto pot. Preko igre tako prevzemajo različne vloge, nove sposobnosti in si gradijo svoj domišljijski svet.

Otroška igra je zelo pomembna, prav za razvoj otroške domišljije. Otroci se preko igre učijo številnih veščin, pridobivajo si nove izkušnje, svoji domišljiji pa puščajo prosto pot. Preko igre tako prevzemajo različne vloge, nove sposobnosti in si gradijo nekakšen domišljijski svet.

Ali ste vedeli, da je prav otroška igra prvi pokazatelj, za kateri poklic se bo v prihodnosti otrok odločil?

Prav ste slišali, številni psihologi so mnenja, da je prav otroška igra prvi pokazatelj otrokove bodoče poklicne poti.

Sodobni zaviralci domišljije

Ko danes opazujem otroke pri “igri”, sem nekoliko kritična. Menim namreč, da se sodobni otroci ne znajo več igrati. Zagotovo se boste sedaj vprašali, kako to mislim oz. ali je potrebno imeti za preprosto otroško igro znanje?

Nisem sicer strokovnjak ali razvojni psiholog, da bom sedaj “pametovala” o tem, kako so sodobne tehnološke naprave otroke oropale pristne otroške igre, sem pa laičnega mnenja, da se zaradi njih otroci ne znajo več igrati. Danes je največje veselje mnogih otrok prav to, da se lahko igrajo igrice na telefonu ali gledajo Youtube vsebine.

Kje so tiste otroške igre?

Sama pogrešam tiste pristne otroške igre, ko smo se podili sem ter tja po travnikih, se igrali raziskovalce, lopove in policaje, ko smo si delali šotore iz rjuh, ko smo se igrali šolo, kuhali namišljena kosila, prevzemali namišljene vloge “starejših” ljudi, igrali družabne igre, se metali po tleh, mame pa so se jezile, saj smo bili vedno umazani.

Ne trdim, da so vsi otroci enaki, veliko otrok se še vedno “lepo” igra, kot bi se lahko izrazila. A dejstvo je, da so sodobne tehnološke naprave v otroških življenjih prevzele preveliko vlogo.

Pogrešam tiste pristne otroške igre, ko smo se podili sem ter tja po travnikih, se igrali raziskovalce, lopove in policaje, ko smo si delali šotore iz rjuh, ko smo se igrali šolo, kuhali namišljena kosila, prevzemali namišljene vloge “starejših” ljudi, igrali družabne igre, se metali po tleh, mame pa so se jezile, saj smo bili vedno umazani.

Me je povozil čas?

Mnogo vas bo sedaj pomislilo, da me je ob temle zapisu povozil čas ter, da je treba biti v koraku s časom. Res je, se popolnoma strinjam, da je treba biti v koraku s časom, a vseeno, kaj bo z otroško domišljijo, če jo bomo pretirano “ubijali” s sodobnimi zaviralci domišljije t.i. sodobno tehnologijo?

Treba je biti v koraku s časom, a vseeno, kaj bo naredili z otroško domišljijo, če jo bomo pretirano “ubijali” s sodobnimi zaviralci domišljije t.i. sodobno tehnologijo?

Ključno je ravnotežje

Sama sem mnenja, da je treba v življenju najti pravo ravnotežje med vsemi stvarmi, bodisi pri hrani, bodisi pri aktivnostih. Prav je, da gredo otroci v korak s časom, a potrebno je najti pravo ravnotežje, med otroško igro, hobiji in uporabo sodobne tehnologije.

Prav je, da gredo otroci v korak s časom, a potrebno je najti pravo ravnotežje, med otroško igro, hobiji in uporabo sodobne tehnologije.

Pomen ustvarjalnih dejavnosti

Ena izmed mnogih rešitev za razvoj otroške domišljije so tudi kreativne in ustvarjalne dejavnosti. Pa naj gre za likovne dejavnosti, dejavnosti modeliranja, dejavnosti kreativnega pisanja, športne dejavnosti itd.

Zelo me veseli, ko vidim, kako starši (čeprav še sama nisem v vlogi starša) s svojimi otroki ustvarjajo likovne izdelke, športajo, kuhajo, pečejo slaščice itd. In verjemite veliko je takih.

Veseli me zelo, ko vidim, kako starši s svojimi otroki ustvarjajo likovne izdelke, športajo, kuhajo, pečejo slaščice itd. In verjemite veliko je takih.

Kako so “nastale” gobe?

Da malo prekinem moj monolog, vam predstavljam pravljico, ki sem jo napisala, ko sem bila stara 9 let.

Tudi pisanje pravljic in pesmic je namreč eden izmed načinov za razvijanje kreativnosti pri otrocih, sicer pri nekoliko starejših.

Izdelajte si čisto pravo knjigo!

Za začetek kreativnega pisanja otrok, si lahko ti najprej izdelajo osnovo za njihovo ustvarjanje. Svoje prispevke (kratko zgodbo oziroma pesem/pesmi lahko zapisujejo na list papirja A4 formata, ki ga kasneje prepognejo na pol, na velikost A5. Uporabljajo lahko tudi papir drugih formatov.

Svoje prispevke lahko kasneje tudi ilustrirajo.

Priporočilo: Otrok ne omejujte s tematiko, na katero se naj navezuje njihovo delo. Tako bo njihova domišljija dobila res prosto pot.

Otrok ne omejujte s tematiko, na katero se naj navezuje njihovo delo. Tako bo njihova domišljija dobila res prosto pot.

Ena izmed mojih knjig

Veronika Pirman, Kako so nastale gobe

  1. Poglavje

Pred davnimi časi je živel gospod, ki je zelo rad izdeloval lesene okraske. Ime mu je bilo Tone. Imel je tudi ženo Metko ter otroka Jako in Miho.

Nekoč je izdelal nenavaden okrasek v obliki dežnika. Pobarval ga je še z barvami in dal sušiti na nočno omarico. Ker je bila že ura deset, je truden legel v posteljo. Ko je ura odbila polnoč, je okrasek v obliki dežnika oživel.

Začel je poplesavati sem ter tja. Kar naenkrat se je spotaknil in padel na tla. A na srečo mu ni bilo nič hudega.

2. Poglavje

Zjutraj se je Tone prebudil in okrasek zagledal na tleh. Takrat pa je zaslišal prijazen glas. “Zdravo!” Gospod je bil zelo začuden, sklenil pa je, da bo okrasek pokazal prijatelju, ki se je spoznal na izdelavo lesenih izdelkov.

Že ko se je odpravil od doma in je prišel ven, pa je kar naenkrat popihal veter, iz dna okraska pa so prileteli koščki lesa, ki so padli na tla.

3. Poglavje

Kar naenkrat je iz koščkov na tleh zrastel podoben okrasek. Tone se je zelo začudil. Novi okrasek je poimenoval goba. Kasneje je vsak dan na njegovem vrtu zrasla še ena goba. Na koncu je na njegovem vrtu bilo več kot sto gob!

Mogoče ti bo všeč tudi ...

Dodaj odgovor